måndag 18 januari 2010

med tanke på "Jorden"

Varför ska just jag leva kvar i detta vi kallar världen ?
Hela livet är ett spel och den som sköter spelet, om den eller den nu ens finns, hur tänker den eller det då? om den eller det tänker överhuvudtaget?
För varje djur och insekt man dödar eller skadar så dör eller skadar man en människa, så tror jag att det är, det är därför det blir naturkatastrofer ibland, för då måste vi människor komma ikapp men djuren.
Vem kom på alla rörelser, alla ord, alla mönster, alla tankar som snurrar runt i alla varelsers huvuden på "jorden", som vi nu kallar det.
Det är så fruktansvärt sjukt hur någon kan komma på att det ska finnas rätt och fel, fint och fult, osv...
Tänk om allt skulle gå under, vad skulle finnas då ?
Tänk om det någonstans i universum finns en exakt likadan planet som den vi lever på, någon som sitter exakt likadant som mig och skriver exakt samma sak.. ?
Hur kan det finnas så mycket saker i ett enda spel ? det undrar jag.
För det är ju så jag ser det, som ett värdelöst men ett ändå så fruktansvärt fascinerande spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar